מדידת פרופיל וקביעת קוטר צמיגים
חיישני לייזר מסדרת optoNCDT 1900 משמשים לבדיקת 100% של הזרימה הרדיאלית והצדדית של צמיגים למכוניות ומטוסים לפני התקנתם. שני חיישנים מודדים בניצב לצמיגים הנבדקים. חיבור החיישן נעשה באמצעות מודול הממשק IF2008PCIe, המקצה את ערכי המקודד של יחידת הרוטציה לערכי המדידה של החיישן. פקודות התכנות המוכנות לשימוש תומכות באינטגרציית התוכנה.
לצורך מדידה, יש לסובב את הצמיג לזמן קצר במהירות ולאחר מכן לבלום שוב. בדרך זו, החיישן מזהה סטייה מתחום הסיבוב (Out-of-Roundness), אשר יכול להוביל לפגיעה, רעד, ובמקרים קיצוניים, קילוף של הסוליה, כמו גם פגמים כגון שקעים, שיכולים לגרום להתפוצצות פתאומית של הצמיג. ניתן לראות את הערכים הנמדדים כפרופיל בתוכנה.
ניתן להשתמש בערכי ההגבלה כדי להעריך אם הצמיג תואם למפרט. אם כן, אפשר להמשיך בהרכבה.אם לא, המערכת מזהה את מקום הליקויים, מסמנת באופן אוטומטי באמצעות רובוט ומדווחת ליצרן. אחת מנקודות החוזק של החיישנים מסדרת optoNCDT, המופעלים עם דרגת לייזר 3R (3B זמינה וניתנת לבחירה), היא היציבות הטובה במיוחד של האות. יציבות זו מאפשרת להשיג תוצאות אופטימליות על משטח הגומי השחור. יתרון נוסף הוא טווח המדידה הגדול של 200 מ"מ שמציע גמישות ביחס לגודל הצמיג הנבדק.